Mi az élettani szerepe a szervezetben?

A piridoxin részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban, és a normál fehérje- és glikogén-anyagcserében. Hozzájárul az idegrendszer normál működéséhez, a normál pszichológiai funkció fenntartásához, és a hormonális aktivitás szabályozásához.

Melyek a természetes táplálék forrásai?

A piridoxin sok élelmiszerben megtalálható, de legtöbb piridoxint a csirkehús, tojás, hal, húsfélék, sárgarépa, zöldborsó, spenót, mogyoró, élesztő és búzacsíra tartalmazza. Egyéb zöldség ill. gyümölcsforrásai még a banán, burgonya, dió, brokkoli, káposzta és bab.

Milyen mennyiségre van szükségünk?

NRV 100 % =1,4 mg

Mit okoz a hiányállapot?

Jelentős piridoxin hiány léphet fel alkoholistáknál, veseelégtelenségben szenvedőknél, orális fogamzásgátló tablettát szedőknél. Piridoxin hiány ritkán, de okozhat immunhiányt és mentális zavarokat. Szintén eredményezhet idegességet, álmatlanságot, szédülést, depressziót, tanulási készség lelassulását. Okozhat vérszegénységet, száj rendellenességeket, izomgyengeséget, bőrgyulladást és bőrelváltozást, kar és lábizom görcsöket, hajhullást, vizesedést, túlérzékenységet és olajos arcbőrt.

Mi lehet a túlzott bevitel következménye?

Nagyon magas dózis károsíthaja az idegvégződéseket, mely kéz és lábzsibbadáshoz vezethet, megnehezítve a járást. UL = 25 mg.

Kialakulhatnak kölcsönhatások?

Antidepresszánsok, fogamzásgátlók növelhetik a piridoxin szükségletet. Diuretikumok meggátolhatják a felszívódását.