Mi az élettani szerepe a szervezetben?

A niacin részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban. A niacin hozzájárul az idegrendszer normál működéséhez, a normál pszichológiai funkció fenntartásához, és a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez. Hozzájárul továbbá a nyálkahártyák normál állapotának fenntartásához, és a bőr normál állapotának megőrzéséhez.

Melyek a természetes táplálék forrásai?

Az élelmiszerek széles skálája tartalmaz niacint, mint a csirke és marhahús, teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér, barna tészták, zöldségfélék, zöldborsó, brokkoli és sárgarépa.

Milyen mennyiségre van szükségünk?

NRV 100 % = 16 mg

Mit okoz a hiányállapot?

Niacin hiányában a bőrön és nyálkahártyákon mutatkoznak károsodások, súlyos esetben pellagra betegség jön létre, mely tünetei közé tartozik a szájnyálkahártya- és nyelvgyulladás, nyelvfájdalom, bőrfelmaródás. Hiánya okozhat memóriazavart vagy depressziót, szédülést, fejfájást, álmatlanságot, étvágytalanságot, hányást, hasmenést, emésztési problémákat és alacsony vércukorszintet.

Mi lehet a túlzott bevitel következménye?

Tartósan 500 mg feletti bevitel májkárosodást okozhat. UL = 900 mg

Kialakulhatnak kölcsönhatások?

Terhes anyák vagy cukorbetegségben, torok és májbetegségekben, valamint gyomorfekélyben szenvedők óvatosak legyenek a niacin bevitellel.